onsdag 20 januari 2010

Pepparkakshus

Det var länge sen jag skrev något här nu...
Tänkte att jag skulle visa pepparkakshuset jag och barnen gjorde till jul.
Lite sent men här kommer det:
Det är en pepparkaksborg gjort efter egen ritning. Det är svårt att få till bitarna så att dom passar bra ihop, iaf med den degen jag använde för den blev lätt olika tjock. Att limma ihop delarna med smält socker är inte heller det lättaste och det blev ganska tjockt med sockerlim i skarvarna för att borgen skulle sitta ihop ordentligt och det blev då tjockt med glacyr med för att täcka sockerlimmet. Tyvärr så har sockerlimmet gått igenom glacyren med. Pepparkaksborgen såg bättre ut när den var nygjord än när bilden togs vilket var några veckor efter den hade bakats.

1 kommentar:

Tanjis sa...

Gud vilket roligt pepparkakshus(-borg)!
Den kanske inte ser supersmarrig ut nu efter ett par veckor men jäkligt tuff! Fast jag tycker ju aldrig att pepparkakshus ser smarriga ut. *Skratt*

Vi måste höras snart! :)
Ska se när jag tar tag i saken och slår ditt nr, man vet aldrig......

/Kram

PS) TAck för dina snälla kommentarer på det jag har sytt! Blir glad! :D